@article { author = {khaleel, Nadia and Falah Hassan, Firdaws}, title = {The diversity of the formal and persuasive context of the advertising poster based on digital technology}, journal = {مجلة العمارة و الفنون و العلوم الإنسانية}, volume = {7}, number = {36}, pages = {452-471}, year = {2022}, publisher = {Arab Association for Islamic Civilization and Art}, issn = {2356-9654}, eissn = {2357-0342}, doi = {10.21608/mjaf.2021.56345.2157}, abstract = {The advertisement is a visual message and one of its forms, it is a link between the sender and the recipient, thus it takes upon itself to persuade the recipient and take it in the acquisition of the good or service due to the effect it shows in the diversity of the formal and persuasive context of the advertisement and the features in it that result from the imagination, creativity and innovation of the designer in addition to the use of programs Therefore, the designer has to follow elaborate and deliberate steps to achieve persuasion, take the interest of the recipient and achieve his desire, as the two researchers identified the research problem by asking the following question (what is the diversity of the formal and persuasive context embodied in the design structure in digital advertising) by adopting the technical aspect and following the advanced scientific method in designing Advertisements, especially printing technology, and the formal and persuasive consistency of digital advertising. The recipient is no longer that person who can easily reach his desire and draw his attention and push him to buy through simple and quick designs. The advertisement has become an elaborate creative and persuasive process. Here comes the role of the designer who opened the way to dependence on advanced digital programs and high artistic methods through formal and persuasive diversity through style and colors, and the exploitation of design spaces in a thoughtful digital manner. The recipient is no longer that person who can easily reach his desire. He caught his attention and made him buy with simple and fast designs. Technology has entered as a basic factor in designing advertisements to save time and effort and produce impressive and influential designs by relying on good foundations and contexts, as the advertisement has become an elaborate creative and persuasive process. Thus, the research was limited to three topics, the first topic, where the problem, importance and goal of the research was reviewed and terminology defined, and the second topic included the theoretical framework, while the third topic singled out the procedures used for the descriptive and analytical research approach, the research community and the sample analysis. As for the fourth topic, the findings, conclusions, recommendations, proposals and sources were reviewed.}, keywords = {context,The Shape,diversity,Persuasion}, title_ar = {تنوع السياق الشکلي والأقناعي للملصق الأعلاني المعتمد على التکنولوجيا الرقمية.}, abstract_ar = {يعد الأعلان من الرسائل البصرية وشکلاً من أشکالها فهي حلقة تواصل بين المرسل والمتلقي بذلک تأخذ على عاتقها أقناع المتلقي والأخذ به في أقتناء السلعة أو الخدمة لما يظهرهُ من أثر بتنوع السياق الشکلي والإقناعي للإعلان وما فيه من ميزات تنتج من خيال وأبداع وأبتکار المصمم أضافة الى أستخدام البرامج التکنولوجية المعالجة الإخراجية .لذا فالمصمم عليه أن يتبع خطوات متقنة ومدروسة لتحقيق الأقناع والاخذ بأهتمام المتلقي وتحقيق رغبته أذ حددت الباحثتان مشکلة البحث بالتساؤل التالي ) ما هو تنوع السياق الشکلي والإقناعي المتجسدة بنية التصميمية في الاعلان الرقمي) بأعتماد الناحية التقنية .وأتباع الأسلوب العلمي المتطور في تصميم الإعلانات وخاصة التقنية الطباعية وأتساق الأقناع الشکلي والإقناعي للإعلان الرقمي .فالمتلقي لم يعد ذلک الشخص الذي يستطيع الوصول الى رغبته بسهولة وشد أنتباههُ ودفعه الى الشراء عن طريق تصاميم بسيطة وسريعة. اذ أصبح الأعلان عملية إبداعية وإقناعية متقنة .وهنا يأتي دور المصمم الذي فتح المجال للأعتماد على البرامج الرقمية المتطورة وأساليب فنية عالية عن طريق التنوع الشکلي والإقناعي عن طريق الاسلوب والالوان واستغلال الفضاءات التصميمية بشکل مدروس الرقمي .فالمتلقي لم يعد ذلک الشخص الي يستطيع الوصول الى رغبته بسهولة وشد انتباهه ودفعه الى الشراء عن طريق تصاميم بسيطة وسريعة. دخلت التکنولوجيا کعامل اساسي في تصميم الاعلان لتوفير الوقت والجهد واخراج تصاميم مبهرة ومؤثره بالأعتماد على اسس وسياقات جيدة اذ اصبح الأعلان عملية ابداعية وإقناعية متقنة. وبذلک حدد البحث بثلاث مباحث المبحث الاول حيث تم أستعراض مشکلة واهمية وهدف البحث وتحديد المصطلحات ،والمبحث الثاني تضمن الاطار النظري ، اما المبحث الثالث أفرد الإجراءات المتبعة لمنهج البحث الوصفي التحليلي، ومجتمع البحث وتحليل العينة أما المبحث الرابع فلقد تم أستعراض النتائج والأستنتاجات والتوصيات والمقترحات والمصادر.}, keywords_ar = {السياق,الشکل,التنوع,الاقناع}, url = {https://mjaf.journals.ekb.eg/article_149989.html}, eprint = {https://mjaf.journals.ekb.eg/article_149989_8442f75a36f86454b65e158b42f2dcfd.pdf} }