المراجع:
1- أحمد محمد الحيالي وعمار يلدا هندي (٢٠١١) أثر إستراتيجية تعليم الأقران في تنمية بعض مهارات القراءة الجهرية والإحتفاظ بها لدى تلاميذ التربية الخاصة في مادة القراءة، مجلة أبحاث کلية التربية الأساسية، م١، ع٢، ص: ٢-٣٦
Ahmed Mohammed Al Hayali and Ammar Yalda Hindi (2011) Impact of peer education strategy in developing and retaining some of the skills of reading and retention among special education students in reading, Research Journal of the Faculty of Basic Education, M1, P2, p: 2-36 ،
Athar istratijiat taelim alaqran fi tanmiat baad maharat alqira aljahria walaihtifaz biha ladaa talamez altarbia alkhasa fi madat alqiraa.
3- عبير کمال محمد عثمان (2007): فعالية إستخدام إستراتيجية تعليم الأقران في تنمية الأداءات المهارية لدى طلاب شعبة الملابس الجاهزة بکلية التربية جامعة حلوان، ماجستير، کلية التربية، جامعة حلوان.
Abeer Kamal Mohammed Osman (2007): The effectiveness of the use of peer education strategy in the development of skill performances among students of the Garment Division at The Faculty of Education, Helwan University, M.A., Faculty of Education, Helwan University.
(Faealiat aistikhdam istratijiat taelim alaqran fi tanmiat aladaat almaharia lada tullab shuebat almalabis aljahaza bikuliyat altarbia,jamaat helwan).
4- الغامدي، آمال محمد (٢٠١٢). فاعلية إستراتيجية تدريس الأقران في تنمية مهارات حفظ القران الکريم وبقاء أثرها لدى تلميذات الصف الخامس الإبتدائي بمدارس تحفيظ القرآن الکريم، رسالة ماجستير غير منشورة، کلية التربية، جامعة أم القرى.
Al-Ghamdi, Amal Mohammed (2012). The effectiveness of the peer-to-peer strategy in developing the skills of the preservation of the Holy Quran and its survival in the pupils of the fifth grade of the school siphoning the Koran, an unpublished master's thesis, faculty of education, um al-Qura University.
Faealiat istratijiat tadrees alaqran fi tanmiat maharat hifz alquran alkarim wabaqaa athraha lada talmezat alsaf alkhamis alebtidaaey bimadares tahfiz alquran alkarim
5- مجدي عزيز إبراهيم (2004): إستراتيجيات التعليم وأساليب التعلم، مکتبة الأنجلو، المصرية.
Magdi Aziz Ibrahim (2004): Learning Strategies and Learning Methods, Anglo Library, Egypt Istratijiaat altaelim waasaleeb altaelim waaltaalm
6- مها سيد عوض السياسى(2006): أثر إستخدام بعض مخرجات تعليم الإقتصاد المنزلي لدى طالبات المرحلة الإعدادية، رسالة ماجستير، کلية التربية ، جامعة حلوان.
Maha Sayed Awad Al-Sa'asye (2006): Following the use of some of the outputs of home economics education in the middle school students, master's thesis, faculty of education, Helwan University.
Athr aistikhdam baad mukhragat taelim alaiqtisad almanzili lada talibat almarhala aliadadia
7- Abdulhack, Iman. M. (2002): A Peer Tutoring Program for Developing The Speaking Skill Among Prospective Teachers of English. Journal of Reading and Knowledge. No: 15, p 1-26
8- Adedeji TELLA (2013) :THE EFFECT OF PEER TUTORING AND EXPLICIT INSTRUCTIONAL STRATEGIES ON PRIMARY SCHOOL PUPILS LEARNING OUTCOMES IN MATHEMATICS Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP), Volume 7, Number 1, 2013