Philosophy Of The Visual Metaphor In the Advertising Poster Design

Document Type : Original Article

Authors

1 faculty of applied arts , damitta university

2 Damietta University- Faculty of Applied Arts, Damietta- egypt

3 advertising department , faculty of applied arts , helwan university , egypt

Abstract

The poster design is an international language, it contains a semantic visual content that the designer tries to communicate with the audience with their different cultures , It conveys the advertising idea as visual data that the audience can translate, interact with and perceive, When the advertising designer uses visual metaphor as a design tool, he uses a method that includes a lot of imagination and symbolism which He uses to present his advertising message , Some visual elements can be used as metaphors in advertising design like the verbal metaphors , it also helps us to understand the unfamiliar concepts of audience, and Deliver the message of advertising to them more effectively, and it doesn't seek to Deliver the meaning directly, but It seeks to provide symbolic inferences to form a comprehensive understanding of the presented message and it's The implicit meaning ,And It is well known that The Advertising Affects Souls And Minds Together , The recipient finds himself critical of it , and this response to the ad's compelling benefits helps the designer find the best and most appropriate way to convince his recipients , Sometimes we use the language and image, or they may meet in a single design, to appeal to the recipient , And to provoke positive reactions in it , The metaphorical methods that we are studying are included in the new Rhetoric, which called for such subjects, namely, linking the Rhetoricto different areas of daily use, The Rhetorical Methods (Metaphor, Metonymy) that It formulates are Visual Templates, As a means Of Persuading The Recipient , Overall, Visual Metaphor Is A Different Artistic Vision of Reality, Which Make Metaphoric advertising designs distinct from any other design, Because It Achieves Esthetic dimension that carries a philosophical And Semantic Content.

Keywords

Main Subjects


  1. المراجع:

    أولا: المراجع العربية:

    الکتب:

    1. أنقار , سعاد: البلاغة والإستعارة من خلال کتاب " فلسفة البلاغة " ل . إ . اريتشارد، عالم الفکر , الکويت , العدد3 , المجلد 37, يناير – مارس, 2009 , ص 184 , 185

    Ankar , soad, :al Balagha w El estaara Mn khelal ketab Falsafet El balagha , alam AL Fekr, EL kewite , Al adad 3 , EL Mogalad , 37 , yanayer – mares ( 2009 ) , p : 184 , 185 

    1. أحمد  , غادة مصطفى: لغة الفن بين الذاتية والموضوعية , مکتبة الأنجلو المصرية , القاهرة , 2008 , ص 26

    Ahmad , Gada Mostafa , : Loghat Al Fan Bayna  Al Zatya W Al Mawdoeya , Maktabet Al Angelo Al masreia , AL Qahera , ( 2008 ) , p : 26

     

     

     

    1. دواير  , فرانسيس, مور  , ديفيد مايک , ترجمة : نبيل جاد عزمى : الثقافة البصرية و التعلم البصرى , .,مکتبة بيروت , القاهرة , ط2, ص 101 ,  102, 174 , 185 ,عام 2015 م

    Dawayer, Francise , Mor , Daivid mike, Targamite : ىabil Gad Azmy : AL THAQAFA El Basaria W El Talom El Basary , maktabet birut , El qahera ( 2015 )  , T2 , p : 101 , 102 , 174 , 185

    1. الديري , علي أحمد: مجازات بها نرى ( کيف نفکر بالمجاز ) , المؤسسة العربية للدراسات والنشر , بيروت  , 2006م , ص 13

    Al Deiry , Ali Ahmed : Magazat beha Nara ( KIFA Nofaker bel magaz ) , El Moasas Al Arabia ll Derasat W Al Nasher , Birut ( 2006 )c, p: 13 .

    1. الدريدى , إبتهاج حافظ , فعالية استراتيجية التفکير البصري فى تصميـم الملصق الإعلانى , مجلة العمارة والفنون , العدد الحادى عشر , ( 2018 ) , ص 9 .

    Al Deriedy , Ebtihag , Faeliat Estratigeiat Al Tafkir Al Basary Fi Tasmim Al Molsaq Al Elany  , Megalet Al Emara W Al Fenon , Al Adad AL Hadi Asher , ( 2018 ) , p 9 .

    1. طافش , رائد فريد: نسقية التوليد الدلالي في المجاز, مجلة دراسات - العلوم الإنسانية والاجتماعية , المجّلد 35 ، العدد3 , الجامعة الأردنية , الأردن , 2008 م , ص2 .

    Tafesh , Raed Fareid : Noskeyat  El Tawleed EL Dalaly Fe EL Magaze , Megalet Derasat , AL olom Al ensaneia W Al egtimaeia , Al Mogalad 35 , Al Adad  3 , Al Gameaa Al Ordoneia , Al Ordon ( 2008 ) , p: 2

    1. عصفور , جابر: الصورة الفنية في التراث النقدي والبلاغي عند العرب , المرکز الثقافي العربي , لبنان , بيروت , ط3 , 1992 , ص 139

    Asfour , Gaber : Al soura  Al Faneia Fe AL Torath Al Naqdi Enda Al Arab , Al Markath Al thaqafi Al Araby , Lebnan , Birut , T3 , ( 1992 ) , p: 139

    1.  محمد , سوسن : المجاز فى الحماسة البصرية , رسالة ماجيستير , جامعة أم درمان , کلية اللغة العربية , السودان , 2006 م ,  ص 62

    Mohamed , Sausan : El Magaz Fe Al hamasa Al Basareia , Resalet Magestier , Gamate Om Derman , Koliat  Al Loghah Al Arabia , Al Sudan ( 2006) , p : 62

    1. المسيرى , عبد الوهاب: اللغة والمجاز بين التوحيد ووحدة الوجود , دار الشروق , القاهرة , ط1 , 2002م , ص 12.

    Al Mesiery , Abdel Wahab : Al Logha w Al Magaz Byna Al Tawheed W Whdat Al Wogoud , Dar  El Shorouk , AL Qahera , T1 ,( 2002 ) , p: 12

    1. النجار , محمد: الخصائص لابن جنى , دار الکتب المصرية ,1986 م ,  ص 442 , 448

    Al Nagar , Mohamed : El KHASAES L Ebn Gene , Dar  El kotob EL Masreia , ( 1986) , p: 442 , 448

    1. هوکس , تيرنس: الإستعارة , ترجمة :عمرو زکريا عبد الله , المرکز القومى للترجمة , الجيزة , 2016 , ص 12 .

    Hoks, Trence : Al estara , targamet : Amr Zakaria Abd Alah, Al Markaz Al Qawmy L Al Targamma , Al Giza , (2016),p : 12

    1. الهيتى  , هادى نعمان: فى فلسفة اللغة والإعلام  , الدار الثقافية للنشر , القاهرة , ط 1 , 2007 م , ص8 : 10 .

    Al Hety , Hady Noaman : falsafet AL logha w Al elam , Al Dar Al Thaqafeia L Al Nasher , Al Qahera , T 1 , (2007), p: 8: 10

     

     

     

     

    الدوريات:

    1. رقيق , أمنية: بلاغة الصورة الإشهارية تمفصل المحلى عن الکوکبى , بحث منشور , المؤسسة العربية للاستشارات العلمية وتنمية الموارد البشرية , مجلد 14 , عدد 42 , إبريل 2013  , ص : 321 .

    Rqeek , Omnia : Balaghet Al Soura Al Esharia Tamafsol Al MAHLY An Al kawkaby , bahth Mashour , Al MOSASA Al Arabia L Al stisharat Al Elmia W Tanmiat Al Mawared Al bashareia , Mogalald 14 , Adad 42 , april ( 2013) , p: 312 .

    المواقع الإلکترونية:

    1. http://www.almothaqaf.com/qadayaama/qadayama-09/11965?fbclid=IwAR2c-Zhh6qDvyi9FDgq5FxZzEDjNFdeFk7nh5GUSw_y5TRxvhp5dH3goz8g 
    2. https://www.adsoftheworld.com/media/print/french_ministry_of_health_childhood_obesity
    3. https://www.adsoftheworld.com/media/print/mcdonalds_mcdonalds_stages
    4. https://www.adsoftheworld.com/media/print/fath_liver_0

     

    المراجع الأجنبية:

    1. Janos , Lisa M. : The Use Of Visual  Metaphor In Print Advertisements , thesis , Rochester Institute Of technology, New York,  2014, p : 9 , 10
    2. Rodríguez , María Irene Moreno : Analysing Metaphors in Commercial Advertising , Jaume I University , Spain, 2016,    P : 111