Faces between Privacy and Public Semiotic Vision

Document Type : Original Article

Author

Advertising Department, Faculty of Applied Arts, Damietta University, Egypt

Abstract

The research concerned with the specificity of signs, symbols and their presence in the Egyptian environment and society, their ways of showing and their effects. Ideas are transmitted to societies through a visual connotation that preserves each society's privacy. Although the image of communication may be slow, it cannot be ignored.
The awareness of the visual significance of the Egyptian personality and its history through various sources is enough to contribute to strengthening the feelings of the Egyptian identity, as symbols are a special reality from the profound experiences that people achieve through the symbols themselves.
Receiving the information visually occurs continuously, but it can be said that many instances of visual communication may reach the point of realizing the visual signs with absolute ease through a series of mental responses to the signals sent as messages by the visual connotation.
Hence,
Significance in its artistic concept, especially in design and especially the shape of the face, plays an important role that lies in moving the design in a way that is compatible with the idea, meaning and response through the symbol affecting the audience of the design, especially the indications and symbols of the face shape as a means of conveying ideas, in addition to the indication in the shape of the face moving through Symbol, color, shape, size, etc. The intellectual content of the design of the face shape, especially the container of civilizations and ideas, the shape of the face has an important role as well, especially in revealing the goal and communicating the idea presented to the recipient in its various intellectual, social, and other directions.
the significance role emerges as one of the communication tools that have evolved with the development of the technological systems, and its cultural transformations that reflect the way of life and society. Also, it can provide high-quality communication material that, in addition to excitement, it can deliver messages that may nourish the soul and mind and support the society’s integration.

Keywords

Main Subjects


المــراجــع:
Paolella, Alfonso. 1980. “ROLAND BARTHES," La Chambre Claire. Note Sur La Photographie"(Book Review).” Belfagor 35: 735.
Abady, al fayrooz 1993, al kamos al mohed bayrot moasaset el rsala
آبادي, الفيروز. 1993. القاموس المحيط. ط3. بيروت: مؤسسة الرسالة.
Allaban , sherif drwesh.2014 technologya al nashr al sahafy al etgahat el hadetha , al tabaa , al kahera ,al dar al masrya al lebnanya .
اللبان, شريف درويش. 2014. تکنولوجيا النشر الصحفي الاتجاهات الحديثة. الطبعة الأ. القاهرة: الدار المصرية اللبنانية.
Al mogam al falsafi , mogama al logha al msrya , 1979, al kahera , al hyaa al amma leshoon al matabee al amerya .
المعجم الفلسفي: مجمع اللغة العربية المصرية. 1979. القاهرة،: الهيئة العامة لشؤون المطابع الاميرية.
bergson , henay ,al fekr w al wake al motharek , samy al drobi , dmeshk , mtbaet al ensha.
برجسون, هنري. 79 AD. الفکر والواقع المتحرک، ترجمة: سامي الدروبي. دمشق: مطبعة الإنشاء.
bnekrat ,saeed ,2005, al semaeyat mfahemha w tatbekatha , soriya .
بنيکراد, سعيد. 2005. السيمائيات مفاهيمها وتطبيقاتها. سوريا.
Hamodii,tsedet ayt 1986 , athar al ramzya al gharbya fe msrah twfek al hakem, bayrot ,dar al hadatha leltbaa w al nashar .
حمودي, تسعديت آيت. 1986. أثر الرمزية الغربية في مسرح توفيق الحکيم. ط1. بيروت: دار الحداثة للطباعة والنشر.
zeyada , maan , 1988, al mwsoaa al falsafya al arabia , byrot , maaad al enmaa al arabi .
زيادة, معن. 1988. الموسوعة الفلسفية العربية. ط1. بيروت: معهد الإنماء العربي.
saleba , gamel , 1982 , al mogam al falsafi , byroot , dar al ktab al lebnani .
صليبا, جميل. 1982. المعجم الفلسفي. ج1. بيروت: دار الکتاب اللبناني.
alosh , saeed, 1985, mogam al mostlhat al adabya al moasra , ard w takdem a targama , dar al ktab al lebnani , soshbers , al dar al bydaa.
علوش, سعيد. 1985. معجم المصطلحات الأدبية المعاصرة (عرض وتقديم وترجمة) دار الکتاب اللبناني. ط1. سوشبيرس–الدار البيضاء.
 
aly , mohamed al gergani , 1985 , al tarefat , byrot , mktabet lebnan
علي محمد الجرجاني. 1985. التعريفات. بيروت،: مکتبة لبنان.
frambeton , dannel ,2009, naho flsafet lelcinema targamet ahmed yousef masr , al markaz al kwmi leltrgama .
فرامبتون, دانييل. 2009. “نحو فلسفة للسينما”، ترجمة احمد يوسف. مصر: المرکز القومي للترجمة.
kamal ,abd el rehem ,2015,al kamos al basary end barth
کمال, عبدالرحيم. 2015. “القاموس البصري عند بارث” 44: 42.
lotman 1993, al logha bwsfha mada awlya leladab , trgma gameel nsef al takrety , baghdad mgalet al aklam
لوتمان. 1993. اللغة بوصفها مادة أولية للأدب، ترجمة جميل نصيف التکريتي. بغداد: مجلة الأقلام.
malof amen 1999, al hwayat al katela kraat fe al entmaa w al awlama dmshk , ward leltbaa w al nashr .
معلوف, أمين. 1999. الهويات القاتلة قراءات في الانتماء والعولمة. دمشق: ورد للطباعة والنشر.
malof , loius , 1908, al mngd fe al adab w al olom , byrot , al matbaa al katholekya .
معلوف, لويس. 1908. المنجد في الادب والعلوم. بيروت: المطبعة الکاثوليکية.
hegel ,1978, al fan al ramzy , trgma , jourge trabeshi , byrot , dar al taleaa lel tbaa w al nashr .
هيجل. 1978. الفن الرمزي، ترجمة: جورج طرابيشي. ط1. بيروت: دار الطليعة للطباعة والنشر.
Heseen Mohamed eissa , Mohamed , semyat al sora al photoghraphia fe al molsak al cinemaee , mgalet al emara w al fonon al adad al asher 541 .
حسين محمد عيسي , محمد , سیمیائیة الصورة الفوتوغرافیة فی الملصق السینمائی , مجلة العمارة والفنون العدد العاشرص 541 .