The importance of semantics in promoting the advertising message

Document Type : Original Article

Authors

1 Teaching Assistant at the Higher Applied Arts Institute, Graphics department

2 Advertising dept., Faculty of Applied Arts, Helwan Un., Giza, Egypt

Abstract

Symbolic indications come from society’s culture and values. Care must be taken when choosing symbolic indications appropriate to the idea of advertising, reconsidering more than once. The designer must study the target group and its relationships with symbolic indications, because if the symbolic indications were chosen in a wrong way, it’ll lead to the campaign’s failure and affecting the recipient negatively. For example, black is considered the color of mourning in the West and white is the color of happiness. It is the opposite in India. So, therefore, it becomes necessary to understand the words, colors, and signs used in the advertising campaign, and it’s crucial to know with whom we are talking. An ad was made for a bike years ago and wanted to express the comfort the bike gives its riders.
The ad showed a man on a bike and a young boy who was polishing his shoe. The advertisement received a lot of criticism from NGOs on the issue of child labor and the way the ad presented it. Therefore, we must consider all elements of the semantic meaning (pictorial or verbal) before implementing an advertising plan. Advertising as a persuasive communication aims to achieve distinction by transmitting information, ideas, and perspectives from a person or a group to other people or groups using standard symbols. That’s why the advertising campaign involves a group of words, pictures and graphics to encode the advertising message in a convincing way, and this is done by using pictures and symbols with a unified indication between the sender and the receiver, so that the persuasive advertising message is raised to meet the human needs of the recipients in accordance with the prevailing social values. This research aims to study the essential elements of semantics because they can work for or against advertising. All features must be aesthetic combined with the category of recipients and general culture and not disturb viewers and cause misperception.

Keywords

Main Subjects


المراجع
1-    الدريدي، إبتهاج حافظ، تنمية التفکير ماوراء المعرفي بإستخدام الدلالات الرمزية في الفکرة الإعلانية، بحث منشور بمجله العماره والفنون العدد السابع عشر، ص3، 2019
1- aldiridi , 'iibtihaj hafiz , tanmiat altafkir mawara' almaerifii bi'iistikhdam aldilalat fi alsama' , manshur manshur bimijalih aleimarah walfunun aleadad alsaabie eashar , s 3 , 2019
2-    القضاه،على(محمدعلى)، اهمية الإدراک في تعزيز واجهات تصميم الإعلان المطبوع، جامعة الأسکندرية، المؤتمر والمعرض الدولى لفنون الحاسوب والوسائط الرقمية، کوالالمبور ماليزيا ص12.13، يناير 2016
2- alqadah , ealaa (muhamadielaa) , ahimiat al'iidrak fi taeziz wajihat tasmim al'iielan almatbue , jamieat al'uskandariat , almutamar walmaerid alduwaliu lifunun alhasub walwasayit alraqamiat , kualalambur malizia s 12.13 , yanayir 2016
3-    القطب،ميسون محمد، عبدالکريم،لمياء، الشرع، حسان، الفکرة الإعلانية بين المعني الإجتماعى وسلوک المتلقي، بحث منشور، مجله الفنون والعمارة، العدد الثاني عشر الجزء الاول، ص620 ،2018
3-alqutb , maysun muhamad , eabdalkarim , limya' , alsharae , hasaan , muashir , manshur , majaluh alfunun , aleadad althaani eashar , aljuz' al'awal , s 620 , 2018
4-    إبراهيم،عبدالله على محمد: فاعليه إستخدام شبکات التفکير البصري في العلوم وتنميه المستويات المعرفية ومهارات التفکير البصري لدي الطلاب المرحلة المتوسطه. المؤتمر العلمي العاشر کلية التربية، المجلد الأول جامعه عين شمس  ص 9، 2006
4- 'iibrahim , eabdallah ealaa muhamad: faeilayh 'iistikhdam 'iisharat altafkir albasarii fi aleulum watanamiyh almustawayat almaerifiat wamaharat altafkir albasarii ladaa altulaab almarhalat almutawasitatu. almutamar aleilmiu aleashir kuliyat altarbiat , almujalad al'awal jamieuh eayn shams s 9 , 2006
5-    حسين، سمير محمد، تخطيط الحملات الإعلانية، عالم الکتب، القاهرة ، ص 14 -1993
5- husayn , samir muhamad , takhtit alrihlat , ealam alkutub , alqahirat , s 14-1993
6-    عبدالرازق، تامر عبد اللطيف- تفعيل دور المثيرات البصرية في تکوين الصوره الذهنية لدي متلقي الإعلان الصحفي – دکتوراه – کليه الفنون التطبيقية- جامعه حلوان- ص75-(2003)
6- eabdalraaziq , tamir eabd allatifi- tafeil dawr almuthirat albasariat fi takwin alsuwarih aldhihniati.
7-    عبد الرؤوف، طارق، المصري، إيهاب عيسي: التفکير البصري (مفهومه – مهاراته – إستراتيجيته )، المجموعه العربيه للتدريب والنشر، القاهرة ص 135-136-2016
7- eabd alrawuwf , tariq , almasri , 'iihab eisi: altafkir albasariu (mafhumuh - maharatuh - 'iistiratijiathu) , almajmueuh alearabiah liltadrib walnashr , alqahirat s 135-136-2016
8-    فرحات،احمد رمضان محمد، انماط الدعم بإستخدام الخرائط الذهنيه التفاعليه وأثرها علي التفکير البصري، ماجستير ، ص85، 2015
8- farahat , aihmad ramadan muhamad , ainmat aldaem bi'iistikhdam al'iidhn altafaeilayh wa'atharuha altafkir albasariu , majistir , s 85 , 2015
9-    قحفاز، وفاء - الإستمالات الإقناعية في الإعلانات التجارية في جريدة الشروق اليومية،جامعه العربي التبسي، کلية العلوم الإنسانية الإجتماعية، ص30، 2016
9- qahfaz , wafa' - al'iistimalat al'iiqnaeiat fi al'iielanat altijariat fi jaridat alshuruq alyawmiat , jamieuh alearabiu altabasiy , kuliyat aleulum al'iinsaniat al'iijtimaeiat , s 30 , 2016
10-        عبدالعزيز، ياسر محمد الصادق، الثقافة البصرية وارتباطها بتعليم التصميم، کلية الفنون التطبيقيه، جامعه حلوان، ص5،  بحث منشور 1 اکتوبر 2015
10- eabdaleaziz , yasir muhamad alsaadiq , althaqafat albasariat wairtibatuha bitaelim altasmim , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieuh hulwan , s 5 , bahth manshur 1 aiktubar 2015
 
المواقع الإلکترونية
1-    https://www.hindawi.org/books/30582583/5/   يوم السبت 21/1/2020 الساعه الثانية صباحاً
6-    https://www.adsoftheworld.com/media/print/pattex_man  يوم الاربعاء 10/6/2020 الساعه 10 مساءاً