A proposed conception of using the BAIC method to market the art production of art education graduates

Document Type : Original Article

Author

faculty of art education

Abstract

The field of artistic education was confined to two areas, one of which is education and the other is societal institutions in different fields, but artistic education continued behind the wall interacting with the pioneers of these places, and did not go to the community to reach the audience where it is (on the street, parks, parks or ....), To display artistic production, whether by training it or marketing it through innovative and inexpensive art, where it is going out of the ordinary and freeing from walls, furniture and fixed exhibition halls, so that it is not limited to a limited number of audiences to attend, whether through exhibitions or art workshops or .... any way to practice And marketing the technical product, whereby material is provided, whether in participating in reserving a hall or the like to practice production or marketing, which causes an imbalance in the marketing outcome, where the cost is less than the material gains, so the outcome of the costs will be very expensive as well as the outcome of the sale and marketing of these products where it is not The costs of these expenditures are covered by raw materials, tools and other costs that surrounded artistic production, which helped to limit it to a large extent in Egyptian society.
research importance:-
1- Laying out a mini-model and opening new horizons and artistic perceptions for a graduate of art education to visualize his small art project (moving technical pike).
2- Opening many artistic fields with ease of displaying them in innovative ways that attract the public.
3- Opening new economic horizons in different ways to take place in which the student / graduate labor market competes to refine the technical product or service provided through this (mobile technical pike) in the labor market and its local competition and promote it via networks, internet communication, which may connect it to the global although it is legitimate Small.
4-Investing this project individually or collectively with students / graduates for creative, skilled and artistic talents in creating (mobile technical pike) and choosing the idea for the occasion to improve the distinctive artistic product, which makes it a competitor among other technical products presented in the labor market.
5-Identify a guideline for feasibility study (for mobile technical pike(.

Keywords

Main Subjects


  1. المراجع:

    1. أحمد صلاح الدين المحرزي 2002 ،ادارة نظم وتکنولوجيا الموارد البشرية مدخل معاصر. کلية التجارة جامعة بنـها.

    1. 'ahmad salah aldiyn almahriziu 2002 , adarat nuzum watiknulujia almawarid albashariat madkhal mueasiri. kuliyat altijarat jamieatan binha.

    1. جوزيف جابلونسکي: 2000 ،إدارة الجودة الشاملة، ترجمة: عبد الفتاح السيد النعماني، الجزء الثاني، بيمک، مصر.

    2. juzif jabluniski: 2000 , 'iidarat aljawdat alshaamilat , tarjamatu: eabd alfataah alsayid alnuemani , aljuz' althaani , bimik , masr.

    1. رائد عبد الخالق،2006 ، إدارة الجودة الشاملة: التغيير والتطوير التنظيمي من اجل إنجاح المنظمة،کلية الاقتصاد والعلوم السياسية،.

    3. rayid eabd alkhaliq , 2006 , 'iidarat aljawdat alshaamilati: altaghyir waltatwir altanzimiu min ajil 'iinjah , kuliyat alaiqtisad waleulum alsiyasiat ,.

    1. سعيد يس عامر وعلي محمد عبد الوهاب1998: الفکر المعاصر في التنظيم والإدارة، مرکز وايد سرفيس للاستـشارة والتطـوير الإداري، القاهرة، الطبعة الثانية،.

    4. saeid ys eamir waeali muhamad eabd alwahaab 1998: alfikr almueasir fi altanzim aldaakhilii , markaz wayid sarfis lilaistisharat waltatwir al'iidarii , alqahirat , altabeat althaaniat ,.

    1. شريف أحمد شريف 2007.محددات رضا العميل ومجال الخدمات الصناعية بالتطبيق على التدريب .مجلة البحوث التجارية .کليـة التجارة.جامعة الزقازق  مجلد 20 العدد 2.

    5. sharif 'ahmad sharif 2007.muhadadat aleamil wamajal alkhadamat alsinaeiat bialtatbiq .majalat albuhuth altijaria .kilit altijarati.jamieat alzaqaziq mujalad 20 aleadad 2

    1. صلاح الدين حسن2000 ،دراسات نظرية وتطبيقية دراسات الجدوى وتقييم للمشروعات، دار الفکر العربى.

    6. salah aldiyn hasan 2000 , dirasat nazariat watatbiqiat dirasat jadwaa lilmashrueat , dar alfikr alearbaa.

    1. عبد القادر محمد عبد القادر،2011، ادارة التسويق، کلية التجارة ،جامعة المنصورة،.

    7. eabd alqadir muhamad eabd alqadir , 2011 , adarat altaswiq , kuliyat altijarat , jamieat almansurat ,.

    1. عبد الوهاب زين الدين، إدارة الابتکار في المنظمة: من منظور إدارة الموارد البشرية،2015.

    8. eabd alwahaab zayn aldiyn , 'iidarat aliaibtikar fi almunazamati: min manzur 'iidarat almawarid albashariat , 2015.

    1. على جلال، مساهمة في التفکير عن التحديات الاقتصادية وعلوم السياسية للأداء المتميّز: الوصل ما بين الأداء المتميّز الاقتصادي والسياسي  و الأداء المتميّز للمؤسسة في البلدان النامية، کلية الاقتصاد وعلوم السياسية،2008.

    9. ealaa al'ada' alaiqtisadii lil'ada' almutamayizi: alwasl ma bayn almutamayizin walaiqtisadiiyn , al'ada' almutamayiz fi albuldan , kuliyat alaiqtisad waeulum alsiyasiat , 2008.

     

    1. على عبدالله، 2008،الاداء المتميز للتسويق، کلية التجارة ،جامعة القاهرة.

    10. ealaa eabdallah , 2008 , alada' almutamayiz liltaswiq , kuliyat altijarat , jamieat alqahirati.

    1. على فلاح الزعبى،2019،ادارة التسويق الحديث مدخل معاصر،دار الميسرة.

    11. ealaa falah alzuebaa , 2019 , adarat altaswiq alhadith madkhal mueasir , dar almuysarati.

    1. علي عبد الوهاب2016: العلاقات الإنسانية في الإنتاج والخدمات، القاهرة، مکتبة عين شمس .

    12. eali eabd alwahaab 2016: alealaqat al'iinsaniat fi al'iintaj , alqahirat , maktabat eayn shams.

    1. قاسمى کمال، 2005،إدارة التغيير: المنطلقات والأسس مع عرض لأهم الاستراتيجيات الحديثة للتغيير،کلية الاقتصاد،.

    13. qasimaa kamal , 2005 , 'iidarat altaghyir: almuntalaqat wal'usus mae eard li'ahami alnusakh alhadithat aleahd , kuliyat alaiqtisad ,.

    1. مدحت القرشى، دراسات الجدوى الاقتصادية وتقييم المشروعات الصغيرة، الطبعة الثانية،2012.

    14. midhat alqirshaa , dirasat aljadwaa aliaqtisadiati.

    1. نيجل کينج و نيل أندرسن : إدارة أنشطة الابتکار والتغيير (مترجم) دار المريخ للنشر، الرياض 2004 .

    15. nijil kinj w nil 'andirsan: 'iidarat 'anshitat Inn Innovation waltaghyir (mutarjimu) dar almiriykh lilnashr , alriyad 2004.

    1. ابتهاج حافظ الدرديرى،2018 : فعالية استراتيجية التفکير البصري فى تصميم الملصق الاعلانى ، مجلة العمارة والفنون والعمارة الانسانية،کلية الفنون التطبيقية ،جامعة حلوان،المجلد 3،العدد10،ص 11.

    16. abtihaj hafiz aldardiraa , 2018: faeaaliat altafkir albasarii fi tasmim almalsaq alaeilanaa , majalat aleimarat walfunun waleimarat alansaniat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hulwan , almujalad 3 , aleadad 10 , s 11.

    1. رؤف شبابيک: 2014، التسويق للجميع، دار الفکرالعربى، القاهرة، الطبعة الأولى.

    17. ruuf shbabik: 2014 , altaswiq liljamie , dar alfikrialearbaa , alqahirat , altabeat al'uwlaa