The effectiveness of infographics in the interactive marketing of entrepreneurial ideas to support the scope of entrepreneurship.

Document Type : Original Article

Author

Damietta university - faculty of applied arts

Abstract

Abstract.
Entrepreneurship represents the interest of many of the country's developmental institutions as a way to build and develop the national economy, and as a future supporter of implementing the country's strategic goals towards establishing environmental and social responsibility among businessmen, and towards deepening the culture of self-employment through focusing on developing the knowledge economy and entrepreneurship. This enhances the creative and innovative minds of young people to become productive, not job seekers. The research reviews the study of the role of infographics designs and explains its importance in increasing interactive marketing of the entrepreneurial sector products in Egypt in general, and the ideas of entrepreneurs in particular in light of digital technology and the communications and information revolution.
The Academy of Scientific Research and Technology supports the entrepreneurial sector in Egypt in particular through the offices of technology transfer and marketing (TICOS), and incubators of multiple technological works. Moreover, supports some of the various applied researches in the Faculty of Applied Arts to raise awareness of the role of the designer towards developing the right scientific method in Marketing designs, ideas and products, to advance the development of local industries and break the stagnation of Egyptian society.
The technological applications used to adapt advertising infographics through information technology applications help increase creativity and innovation in the field of digital marketing for potential entrepreneurs in the Egyptian market, in order to support their marketing capabilities and increase the demand for their innovative ideas and their new products. Infographics establishes an increase in the motivation and interactivity common among different groups (users, customers, and businessmen) towards developing skills and leveraging capabilities supporting entrepreneurs to increase the creative, and explosive marketing power within them.
The research seeks to provide visualization and steady steps to prepare infographics designs for entrepreneurs to apply to enable them to improve or build a digital marketing process for their products and ideas, in order to support increased investment opportunities and to increase national income.
The research supports a series of applied research presented by the researcher to uncover the scope of entrepreneurship for industrial designers and to assist real and future entrepreneurs, in order to help increase societal and industrial mobility towards the adoption and application of Entrepreneurship concepts.

Keywords

Main Subjects


  • - المراجع والمصادر.

    • §       3/3/1- المراجع العربية.

    1-   الحديدى، هيثم إبراهيم ، الجوهرى، محمد مرتضى، شوقى، الأمير أحمد (2019): " المقرر الدراسى بکليات الفنون التطبيقية وارتباطه بفکر ريادة الأعمال کمدخل إلى الجامعة الريادية دراسة حالة بأقسام (التصميم الصناعى – الخزف – التصميم الداخلى)"، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، المجلد الخامس، العدد العشرين، الصفحات من 635-653.

    1- El-Hadidy, Haitham Ibrahim, El-Gohary, Mohamed Murtada, Shawky, Alamir Ahmed (2019): “The courses of the faculty of applied arts and its relation to the idea of ​​entrepreneurship as an entrance to entrepreneurial university, case study in the departments of (Industrial Design - Ceramics - Interior Design)” Arts and Humanities, Volume V, Number Twenty, pages 635-653.

    2-    الزهرانى، أميرة سعد (2019م): "الإنفوجرافيک في تدريس العلوم – الأهمية والمعوقات من وجهة نظر معلمات العلوم بالمدارس الحکومية بمدينة مکة المکرمة"،دار المنظومة، رسالة الخليج العربي، مکتب التربية العربي لدول الخليج، س40، العدد 152، الصفحات 83-100.

    2- Al-Zahrani, Amira Saad (2019): “Infographic in teaching science - the importance and obstacles from the viewpoint of science teachers in government schools in the city of Makkah Al-Mukarramah”, Dar Al-Manzumah, the message of the Arab Gulf, the Arab Bureau of Education for the Gulf States, Q 40, number 152, pp. 83-100.

    3-   سعد، محمد عزت (أ.د)، (1991م):"فلسفة تصميم المنتجات ذات الطبيعة الهندسية"، الناشر المؤلف، الطبعة الأولى، القاهرة.

    3- Saad, Mohamed Ezzat (Prof. D.), (1991): "The Philosophy of Product Design of an Engineering Nature", The Author, First Edition, Cairo.

    4-    الصيرفي، محمد (د)، (2009م): "إدارة تکنولوجيا المعلومات"، دار الفکر الجامعى ، الطبعة الأولى، الأسکندرية.

    3- Al-Serafy, Muhammad (Dr), (2009): "Information Technology Management", Dar Al-Fikr Al-Jami`, First Edition, Alexandria.

    5-   العياضي، نصر الدين، الصادق رابح (2004م): " الوسائط المتعددة وتطبيقاتها في الإعلام والثقافة والتربية" ، دار الکتاب الجامعى، الإمارات العربية المتحدة، ص 20.

    4- Al-Ayadhi, Nasr Al-Din, Al-Sadiq Rabeh (2004): “Multimedia and its Applications in Media, Culture and Education”, University Book House, United Arab Emirates, p. 20.

    6-   الفواز،عمران محمد، وأخرين (2014م): "دور حاضنات الأعمال فى توجيه الطلبه نحو ريادة الأعمال فى الجامعات الأردنية"، الأردن: کلية الإقتصاد والعلوم الإدارية ، جامعة اليرموک.

    5- Al-Fawaz, Imran Mohamed, and others (2014), "The role of business incubators in directing students towards entrepreneurship in Jordanian universities", Jordan: College of Economics and Administrative Sciences, Yarmouk University.

    7-   حکمى، حليمة محمد (2017م): " مستوى وعى معلمات الرياضيات فيى مدينة الرياض لمفهوم الإنفوجرافيک ودرجة امتلاکهن لمهاراته"، مجلة کلية التربية، جامعة بنها، مصر، الصفحات 282-318.

    6-Hakami, Halima Muhammad (2017): “The level of awareness of mathematics teachers in the city of Riyadh of the concept of infographic and the degree to which they possess their skills.” Journal of the College of Education, Benha University, Egypt, pp. 282-318.

    8-   عبد الحميد، مى، فتح الله، يمنى محمد (2018م): " دور الإنفو جرافيک التفاعلي في التصميم الداخلى للمتاحف المعاصرة"، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، المجلد الثالث، العدد الحادى عشر، الجزء الأول، القاهرة، الصفحات 604 -625.

    7- Abdel Hamid, Mai, Fathallah, and Yamna Mohamed (2018): “The Role of Interactive Info Graphic in Interior Design of Contemporary Museums”, Journal of Architecture and Art and Humanities, Volume III, Eleventh Issue, Part One, Cairo, pp. 604-625.

    9-   عبود، نجم (د)،(2004م): " الإدارة الإلکترونية"، دار المريخ، الأردن.

    8- Abboud, Najm (D), (2004): "Electronic Administration", Dar Al-Merreikh, Jordan.

    10- عزام، زکريا (د)، وأخرون (2008م): " مبادئ التسويق الحديث بين النظرية والتطبيق"، دار الميسرة للنشر والتوزيع، الطبعة الأولى، عمان.

    9- Azzam, Zakaria (d), and others (2008): “Principles of Modern Marketing between Theory and Practice”, Al-Maysarah Publishing and Distribution House, First Edition, Oman.

     

     

     

    11-  منصور، ماريان ميلاد (2015م): " أثر استخدام تقنية الإنفوجرافيک القائم على نموذج أبعاد التعلم لمارزانو على تنمية بعض مفاهيم الحوسبة السحابية وعادات العقل المنتج لدى طلاب کلية التربية، مجلة کلية التربية، جامعة أسيوط، مصر، العدد الخامس، الصفحات 126-167.

    10- Mansour, Marian Milad (2015): "The effect of using infographics based on Marzano's learning dimensions model on developing some concepts of cloud computing and productive habits of students of the Faculty of Education, Journal of the Faculty of Education, Assiut University, Egypt, Fifth Issue, pages 126- 167.

    12-  موسى، على، فرغلى، عبد الله، (2007م): "تکنولوجيا المعلومات ودورها في التسويق التقليدي والالکتروني، إيتراک للنشر والتوزيع، القاهرة.

    11- Mousa, Ali, Farghaly, Abdullah, (2007): "Information Technology and its Role in Traditional and Electronic Marketing, ITRAC for Publishing and Distribution, Cairo.

    13-  نوبار، جورج (د)، وأخرون (2018م): "أساسيات استراتيجية التسويق على وسائط التواصل الاجتماعى"، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، المجلد 3، العدد الثانى عشر، الجزء الأول، القاهرة ، الصفحات 132-148.

    12- Nubar, George (Dr.), and others (2018): “The Basics of Marketing Strategy on Social Media”, Journal of Architecture, Arts and Humanities, Volume 3, Twelfth Issue, Part One, Cairo, pp. 132-148.

    • §       3/3/2- المراجع الأجنبية.

    19- Newsom, D., & Haynes, J. (2004), “Public Relations Writing: Form and Style (7th ed.)”, Belmont, CA: Thomson Higher Education, San Francisco.

    20- Antti, Pirhonen, Pertti, Saariluoma (2005): "Future Interaction Design", Department of Computer Science, University of Jyvaskyla, Finland , P.50.