Analytical study of educational buildings to applied interactive technology: A case study of the primary stages in jordan

Document Type : Original Article

Authors

1 Helwan University - Faculty of Applied Arts - Department of Interior Design and Furniture - Cairo - Egypt

2 Interior design and furniture, Applied arts, Helwan, Egypt

Abstract

Abstract:
Educational institutions seek to provide distinct tools and methods to raise the educational levels of their students, and in order to achieve this, these institutions use all methods, educational tools and different methods to advance the educational process to the best level.
The classroom in schools is considered one of the most important components of the educational process. The interior design from the school building design to the classroom components gives students a better chance for academic achievement, through their use of interactive tools. Whenever the school building is appropriate and equipped with all tools and amenities, this will have a positive impact on the educational process, Whether at the educational level or at the recreational level.
Modern interactive technology is one of the most important factors that contribute significantly to displaying and teaching educational content in a way that meets the educational needs of students, including interactive whiteboards, interactive walls, and interactive furniture, which saves effort and time, and achieves direct communication with and assimilation of the contents of scientific materials.
The interactive curriculum is based on designing educational programs to serve the educational curricula, relying on the latest strategies and technologies currently used.
The research aims to demonstrate the development of interactive technology within the school classroom to raise the level of students' scientific achievement Through describing and analyzing educational buildings in primary schools in Jordan and comparing them with an applied model from a developed country, In order to benefit from the experiences of developed countries and try to apply it to educational buildings and classrooms in Jordan.
and researcher followed the Descriptive Approach in its theoretical Framework to introduce The Interior Design, its Foundations and Standards, As well as advanced Interactive Methods in Interior Design, and its Components such as Walls, Floors and Furniture. Also the researcher relied on the Analytical Method in analyzing Models of school buildings in Developed Countries, as well as for a Jordanian School.
Keywords: Interactive Design - E-learning - Interior Design - Educational Process - Educational Buildings

Keywords

Main Subjects


([1])خليل ،رهام ايهاب - التصميم الداخلي المستدام بتطبيق نظام (LEED) – رسالة ماجستير- قسم التصميم الداخلي والأثاث- کلية الفنون التطبيقية- جامعة حلوان-2016م- ص 3.
-      () khalil , riham ayhab - altasmim aldaakhiliu almustadam nizam (LEED) - risalat majistir- qism altasmim aldaakhilii wal'athathi- kuliyat alfunun altatbiqiati- jamieat hulwan -2016 mu- s 3.
([1]) دبس وزيت، حسام- الديکور المسرحي والعمارة الداخلية في القرن العشرين – 2009- ص 17.
-        Debs and Zeit, Hussam - Theatrical Decoration and Interior Architecture in the Twentieth Century - 2009 - P.17
([1]) Saffer, Dan, Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices, , Second Edition, New Riders, USA, 2010, chapter 1, P.(2-3).
-        صافر ، دان ، التصميم للتفاعل: إنشاء تطبيقات وأجهزة مبتکرة ، الإصدار الثاني ، نيو رايدرز ، الولايات المتحدة الأمريکية ، 2010 ، الفصل 1 ، ص (2-3).
([1]) د. حسام محمد مازن-تکنولوجيا مصادر التعلم- دار الفجر للنشر والتوزيع- القاهرة- 2009- ص 79.
-      Dr.. Hossam Mohamed Mazen - Learning Resources Technology - Dar Al Fajr for Publishing and Distribution - Cairo - 2009 - pg. 79
([1])رهام ايهاب خليل- مرجع سابق- ص 4.
([1]) د. کمال رويبح و د. سعيد محمد مصطفى- العملية التعليمية التعلمية بين النظرية والتطبيق في ظل المقاربة بالکفايات النشاط البدني الرياضي المدرسي أنموذجا- مجلة الباحث في العلوم الإنسانية والاجتماعية- العدد 33- مارس 2018. على الرابط:https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/bitstream/123456789/18023/1/S3333.pdf
-      Dr.. Kamal Ruibeh and Dr. Saeed Muhammad Mustafa - The educational learning process between theory and practice in light of the approach with competencies
([1])سفيان، حيدر، المنظومة التعليمية في العصر الحديث، بيروت- لبنان، قارئون للنشر، 2009، ص 278-279.
-      Sufyan, Haidar, The Educational System in the Modern Era, Beirut - Lebanon, Qarioun for Publishing, 2009, pp. 278-279.
([1])د. دعاء عبد ,مي جودة - أثر استخدام الثورة الرقمية والخامات الذکية في الفراغ الداخلي .جامعة  حلوان. (2015).
-      Dr.. Doaa Abd, Mai Joudeh - The effect of using the digital revolution and smart materials in the internal space, Helwan University. (2015).
([1])د. دعاء عبد ومي جودة – مرجع سابق.
([1])رهام ايهاب خليل - مرجع سابق-(2016)ص2.
([1])ابراهيم محمد يونس حسن- اسس تصميم الانشطة التعليمية في بيئات التعليم الإلکترونية- ماجستير- کلية التربية – جامعة حلوان – 2012.
-      Ibrahim Muhammad Yunus Hassan - The foundations of designing educational activities in electronic learning environments - MA - Faculty of Education - Helwan University - 2012.
)[1](Classroom Design Guide , Planning Architectural and Engineering Services&Classroom Management Committee Revision 1,2016-p5.
-        دليل تصميم الفصول الدراسية ، تخطيط الخدمات المعمارية والهندسية ومراجعة لجنة إدارة الفصل الدراسي 1 ، 2016 - صفحة 5.
([1])هايل عبابنة, ميسون الزعبي دمج الثقافة التنظيمية الى نموذج تقبل التکنولوجيا في استخدام نظام التعليم الالکتروني من وجهة نظر هيئة التريس – جامعة آل البيت – الأردن(2017).
-      Hayel Ababneh, Maysoon Al-Zoubi, Integration of Organizational Culture into a Model of Technology Acceptance in Using the E-Learning System from the Viewpoint of the Teaching Staff - Al al-Bayt University - Jordan (2017).
- (15)مؤمن أبو زيتون - فاعلية التعليم التفاعلي ودوره في تنمية مهارات التعلم الذاتي - کلية الفنون الجميلة - جامعة النجاح الوطنية - فلسطين - (2018).
-      Moamen Abu Zaitoun - The Effectiveness of Interactive Education and its Role in Developing Self-Learning Skills - College of Fine Arts - An-Najah National University - Palestine - (2018). 
([1])د. جبرين عطية محمد, د. ممدوح الشرعة , بلال محمد الخطيب- فعالية برنامج قائم على السبورة التفاعلية في تحصيل طلبة الصف السابع الأساسي في مادة الرياضيات و اتجاهاتهم نحوها – الجامعة الهاشمية – الأردن(2015).
-      Dr.. Jibreen Attia Muhammad, d. Mamdouh Al-Shara'a, Bilal Muhammad Al-Khatib – Effectiveness of a program based on the interactive whiteboard in the achievement of basic seventh-grade students in mathematics and their attitudes towards it – The Hashemite University – Jordan (2015).
)[1](Dodick Z. Sudirman and Dymitri Y. Sarah, Preliminazry Study of Wii RemoteBased Interactive Desk Screen Usage in Universitas Multimedia Nusantara, International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, Vol. 3, No. 4, August 2013.
-        دوديکز. سوديرمان وديمتري. سارة ، دراسة أولية لاستخدام شاشة المکتب التفاعلية المستندة إلى نظام التحکم عن بعد في جامعة نوسانتارا للوسائط المتعددة ، المجلة الدولية للتعليم الإلکتروني ، والأعمال التجارية الإلکترونية ، والإدارة الإلکترونية والتعليم الإلکتروني ، المجلد. 3 ، العدد 4 ، أغسطس 2013.
 
([1]) ريتا ماري کونراد- جانا دونالدسن –تفعيل دور الطالب مع التعليم عبر الانترنت انشطة و مصادر التعليم الابداعي – المملکة العربية السعودية- کتاب مکان النشر العبيکان-2004.
([1]) RuthbeaYesner Clarke, The Next -Generation Classroom : Smart, Interactive and Connected Learning Environments, , IDC Government Insights October 2012.