Implementation Of Brand's Visual Identity In The Design Of Commercial Windows Display

Authors

1 Free Designer Dep. Of Advertising - Faculty of Applied Arts - Helwan University

2 Advertising department Faculty of applied arts Helwan university

3 Lecturer Faculty of Applied Arts Helwan University

Abstract

It has been noticeable through the research that the majority of the commercial sales centers of many organizations may compete in importing ideas, methods, techniques and means in designing their own windows display that would achieve the factors of attraction and dazzle to influence the marketing mix and achieve popularity based on the element of dazzling and renewal without being distracted by the optimal use of the visual identity elements of the organization (brand), so it was necessary to define the problem and select the designing standards and reference points in the design method, in order to achieve a balance of the relationship between the promotional function and its influence within the marketing mix system and between the usage of the visual identity elements in the design of windows display, and it was necessary to present and analyze of this problem using models of windows display designs in the Egyptian market as it has special conditions for interaction and impact on the target audience .
This research presents many problems for the not using of the visual identity elements of the organization (brand), and it presents displaying some modes that did not use the visual identity elements in an optimal way to achieve the goal of designing the window display in an attractive and expressive way of the organization’s visual identity (brand). And to achieve its marketing and advertising role, and some analyzed examples of windows display for Egyptian organization that suffer from this problem. And then influencing all the elements of the organization from the target audience and the production process itself, and then increasing the demand for the product and achieving a close relationship between the audience and the producer by creating an effective mental image of the organization (the brand).

Keywords

Main Subjects


9 - المراجع:
الکتب العربية:
1 - باسم عباس العبيدي: العلامة التجارية: دلالاتها الوظيفية والتعبيرية، دار أمواج للطباعة والنشر والتوزيع، 2014.
biaism eabbas aleabydy: aleallamat altijariat: dilalatiha alwazifiat waltaebiriati, dar 'amwaj liltabaeat walnashr waltawziei, 2014.
2 - بشير العلاق: التخطيط التسويقي: ( مفاهيم وتطبيقات)، دار البازوري العلمية.
bashir aleilaq: altakhtit altaswiqi: ( mafahim watatbiqata), dar albazuri aleilmiat.
3 - سامح الشريف: الشعارات السياسية، دراسة نظرية وتطبيقية، دار العربي للنشر والتوزيع، الطبعة الأولى، القاهرة، 2017.
samih alshryf: alshiearat alsiyasiati, dirasat nazariat watatbiqiat, dar alearabi lilnashr waltawziei, altibeat al'uwalaa, alqahirat, 2017.
4 - سعد علي ريحان المحمدي: إستراتيجية الإعلان والاتجاهات الحديثة في تطوير الأداء المؤسسي، دار البازوري العلمية، الأردن، 2018.
saed eali rihan almhmdy: 'iistratijiat al'iielan walaitijahat alhadithat fi tatwir al'ada' almusisi, dar albazwry aleilmiatu, al'urduni, 2018.
5 - سمير العبدلي، قحطان العبدلي: الترويج والإعلان، دار زهران للنشر، بغداد، العراق، 2013.
samir aleubdaly, qahtan alebdaly: altarwij wal'iielani, dar zahran lilnashar, baghdad, alearaq, 2013.
6 - علي فلاح الزعبي: الإعلان الفعال: منظور تطبيقي متکامل، دار اليازوري العلمية، 2008.
eali filah alzeby: al'iielan alfaeaalu: manzur tatbiqiun mutakamil, dar alyazury aleilmiat, 2008.
7 - علي فلاح الزعبي، فتحي عبد الله الشرع: إدارة الإعلان (مفاهيم وإستراتيجيات معاصرة)، دار اليازوري العلمية، الطبعة الأولى، عمان، الأردن، 2018.
eali falah alzaebi, fathi eabd allah alshre: 'iidarat al'iielan (mfahim wa'iistiratijiaat mueasr), dar alyazury aleilmiatu, altibeat al'uwalaa, eamaan, al'ardunu, 2018.
8 - کريمة عثماني: الهوية البصرية رهان المؤسسة  الاقتصادية في التعريف بالعلامة التجارية، دراسة ميدانية بمؤسسة کوندور إلکترونيک، جامعة سوق أهراس، الجزائر.
karimat ethmany: alhuiat albisriat rihan almuasasat alaiqtisadiat fi altaerif bialealamat altijariati, dirasatan maydaniatan bimuasasat kundur 'iiliktrunik, jamieatan suq 'ahrasin, aljazayir.
9 - معراج هواري، مصطفى ساحي، و أحمد مجدل: العلامة التجارية: الماهية والأهمية، دار کنوز المعرفة، الطبعة الأولى، السعودية، 2013.
mieraj huari, mustafaa sahi, w 'ahmad mjdl: aleallamat altijariat: almahiat wal'ahmit, dar knuz almaerifatu, altabeat al'uwlaa, alsueudiat, 2013.
الأبحاث العلمية المنشورة:
10 - سليمان يحيى محمد، راحيل کمال حسن صالح العريفي: سيمولوجيا الرمز التشکيلي، مجلة العلوم الإنسانية، مجلد 18، 2017.
sulayman yahyaa muhamad, rahil kamal hasan salih alearifi: siamulujia alramz altashkilia, majalat aleulum al'iinsaniati, mujalad 18, 2017.
11 - محمد شحاتة، أمل سراج، هبة عوض، غادة حماد: تأثير الميديا على أساليب وتقنيات تصميم نوافذ العرض التجارية، بحث منشور، مجلة العمارة والفنون، العدد الرابع عشر، مصر، 2019.
muhamad shahatat, 'amal sirajin, hibat eawda, ghadat hamad: tathir almaydia ealaa 'asalib wataqniat tasmim nuafidh aleard altijariati, bahath manshur, majalat aleamarat walfunun, aleadad alrrabie eashar, musr, 2019.
12 - مخطط من تصميم الباحثة بالرجوع إلى مرجع (نهال عفيفي محمد: الهوية البصرية لمارکات الأزياء العالمية وأثرها في بناء الصورة الذهنية للمستهلک، بحث منشور، مجلة العمارة والفنون، العدد الثالث عشر، 2018.
mukhatat min tasmim albahithat bialrujue 'iilaa marjie (nhal eafifiin muhmd: alhuiat albisriat limarikat al'azya' alealamiat wa'athariha fi bina' alsuwrat aldhhnyt lilmustahliki, bahath munshur, majalat aleamarat walfunun, aleadad alththalith eashr, 2018.
13 - نهال عفيفي محمد: الهوية البصرية لمارکات الأزياء العالمية وأثرها في بناء الصورة الذهنية للمستهلک، بحث منشور، مجلة العمارة والفنون، العدد الثالث عشر، 2018.
nahal eafifiun muhmad: alhuiat albisriat limarikat al'azya' alealamiat wa'athariha fi bina' alsuwrat aldhhnyt lilmustahliki, bahath munshur, majalat aleamarat walfunun, aleadad alththalith eashr, 2018.
 
المراجع الأجنبية:
14 - Christian micho, pearson education markateur les nouveaux fondementans, France, 2013, p 185 – 186.
15 - designers forum articles -  Nona Blackman - 2018Envato Community ­ translation by Saadkhaled
 
مواقع الإنترنت:
18 - https://mobaco.com/about/ترجمة الباحثة
20 - https://www.azzafahmy.com/ترجمة الباحثة
23 - https://www.googl e.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.sirda.in%2Fsale .as px%3Fgj% 3Dcom%26hl%3Den%26dyen%3Dadidas%2Bstores%26xi%3D2% 26xc%3D 23%26pl%3D0%26pr%3D69.99%26you%3D0&psig=A OvVaw1A Cov3Qt3 1rh7R2dnvmrb&ust=1598452936709000&source=images&cd=vfe& ved=2ahUKEwiN9ZCty7brAhWP1eAKHSrUAe4QjRx6BAgAEAc(25/8/2020)
28 - https://vymaps.com/EG/AMS-shoes-27659  (25/8/2020)