Invest in the incredible elements of creative advertising ideas.

Document Type : Original Article

Authors

1 Higher Institute of Applied Arts 6th of October

2 Advertising dept., Faculty of Applied Arts, Helwan Un., Giza, Egypt

3 Applied Arts - Helwan University

Abstract

Human is in constant change generation after generation, and the mind-conscious innovator sees new, innovative beauty through the interaction of the subconscious and involuntarily influencing the recipient using modern thinking to achieve that action.

However, the strategy of unreasonable creative thinking requires searching the subconscious mind of the recipient and translating the visual experiences and relying on the impact of the visual shock, thus calling for a different visual perception that addresses the subconscious and the anti-visual familiarity when constructing the idea of advertising and reaching it into a kind of dazzling and thrilling.

These have become the magic keys to postmodernism. The ads based on the unexpected irrational thought of the viewer in the vision of the advertisement, and up to some sensory tricks in the process of visual perception, have become the hallmarks of postmodernism.

Hence the problem of research, which can be summarized in an attempt to answer the following question:
How can you invest the unreasonable elements in the design of the ad and reach an effective response by the recipient when presenting the idea (unreasonable) so that it has visual calculations that open up new horizons in modern advertising thought?


The aim of the research is to exploit the elements of imagination and imagination in the creation of design ideas based on dazzling and surprising and to reach an interactive response affecting the recipient, which has a profound impact on the overall change in the content of design thought.

The research follows the inductive method of collecting information and data for the development of advertising ideas dominated by the irrational. Then the research follows the analytical descriptive method of models of various means of advertising which rely on the irrationality in the uniqueness to present the idea in a different mental way through the irrational and then follow the applied approach to designs that are not visually familiar.

The study showed the effect of irrationality in modern advertising thinking on the interaction and imagination of the recipients of the advertising in an unusual manner. This vision was explored in the implementation of visual designs to employ fictional creative capabilities in the field of advertising and create a new case aimed at reaching a different visual language .

Keywords

Main Subjects


  1. المراجع:

    1. الشربینی، زکریا، صادق، یسریه. نمو المفاهیم العلمیة للأطفال، برنامج مقترح وتجارب لطفل ما قبل المدرسة، القاهرة، دار الفکر العربی ،2000، بتصرف.
    2. عطیة، محسن، القیم الجمالیة فی الفنون التشکیلیة، دار الفکر العربی، القاهرة، 2001.
    -Alsharbiniu, Zakariaaan. Sadiq, Ysrih. numo almafahim aleilmiat lil’atfal, barnamaj muqtarah watajarib latifl ma qabl almadrasat, alqahrt, dar alfikr alearabii, 2000, bitasrf.

    -Eatayh, Muhsin, alqiam aljamaliat fi alfunun altashkiliat, dar alfikr alearabiu, alqahrt , 2001.

    1. ایجرى، لایوس، فن الممثل، ترجمه درینى خشبه، الهیئة العامة للکتاب،2001.
    2. عبد المنعم، نحمده خلیفة، النظم البنائیة لأشکال وملامس مختارات من اللافقاریات البحریة کمدخل تجریبی لابتکار مشغولات فنیة معاصرة، رسالة دکتوراه، کلیة التربیة الفنیة، جامعة حلوان، 2002 - بتصرف.
    3. محمود، إبراهیم یوسف محمد، تقویم برامج الوسائط المتعددة التعلیمیة، رسالة ماجستیر، غیر منشورة، کلیة التربیة، جامعة حلوان،2003.
    4. بطرس، حافظ بطرس، تنمیة المفاهیم والمهارات العلمیة لطفل ما قبل المدرسة، عمان، الأردن، دار المیسرة للنشر والتوزیع والطباعة (2004).
    -Aijaraa, Layws, fin almumathil, tarjamah darinaa khashbih, alhayyat aleamat lilkitab , 2001.
    -Eabd almuneim, Nuhmiduh khalifat, alnazam albinayiyat li'ashkal wamalahiq mukhtarat min allafqariat albahriat kamadkhal tajribiin liaibtikar mashghulat faniyat mueasirat, risalat majstyr, kuliyat altarbiat alfaniyat, jamieatan hilwan , 2002 - bitasrf.
    -Mahmud, 'iibrahim yusif muhamad, taqwim baramij alwasayit almutaeadidat altaelimiat, risalat majstyr, ghyr manshurat, kuliyat altarbiat, jamieat hilwan , 2003.

    -Butrus, Hafiz Butrus, tanmiat almafahim walmiharat aleilmiat litifl ma qabl almadrasat, eamman, al’urdunu, dar almisrat lilnashr waltawzie waltibaea (2004).

    1. الهویدی، زید، الأسالیب الحدیثة فی تدریس العلوم، العین، دار الکتاب الجامعی، 2005.

    -Alhuaydi, Zayd, al'asalib alhadithat fi tadris aleulum, aleayn, dar alkitab aljamieiu, 2005.

    1. عبد الحمید، شاکر، الفنون البصریة وعبقریة الإدراک. القاهرة، دار العین للنشر والتوزیع ،2008- بتصرف.

    -Eabdialhmid, Shakir, alfunun albasriat waeabqariat al'iidraka. alqahrt, dar aleayn lilnashr waltawzie, 2008- bitasrif.

    1. عثمان، عبلة حنفی، سیکولوجیة الفن والإدراک، کلیة التربیة الفنیة، جامعة حلوان، 2008.

    -Euthman, Eabla Hanafi, sayakulujiat alfana wal'iidrak, kuliyat altarbiat alfaniyat, jamieat hilwan, 2008.

    1. عبد الحمید، شاکر، الفن والغرابة، الهیئة المصریة للکتاب، 2010.

    -Eabdalhmid, Shakir, alfina walgharabat, alhayyat almisriat lilkitab, 2010.

    1. دوایر، فرانسیس، مور، دیفید مایک، الثقافة المصریة والتعلم البصری، ترجمة (نبیل جاد عمی)، الطبعة الثانیة، القاهرة، مکتبة بیرت،2015. 

    -Dawayir, Fransis, Mur, Difid mayk, althaqafat almisriat waltaealum albasriu, tarjama (nbil jada eumy), altibeat alththaniat, alqahrt, maktabat bayrat, 2015.

    12. عبد الرحیم، منی إبراهیم - صادق، شیماء صلاح “فعالیة رموز الإستجابة السریعة (QR) فی تصمیم أفکار إعلانیة مبتکرة لتطبیقات الهواتف الذکیة” مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانیة العدد 10 الجزء 2

    Abd elrahim, Mona ebrahim. Sadea, shayma salah. “faelyet remoz el estgaba el sariaa (QR) fe tasmim afkar ealanya mobtakara letatbea el hawatef el zakya” Magalet al Emara w al Fenoun w al Elom al Insania El adad 10 el goza 2

    13. عبد الرازق، تامر عبد اللطیف - ندا، می علی - عبد المجید، نهلة محمد. “الفکرة الإعلانیة الکبرى فی حملات الاتصال التسویقی المتکامل” مجلة العمارة و الفنون و العلوم الإنسانیة العدد 11 الجزء 2

    Abd el razea, tamer abd el latif. Nada, Mai ali. Abd el magid, nahla Mohamed “el fekra el ealanya el kobra fe hamalat el etsal el tasiqy el motakamel” Magalet al Emara w al Fenoun w al Elom al Insania El adad 11 el goza 2

    المراجع الأجنبیة:

    1. Engell, J. (1991) The creative imagination, Enlightment to Romaanticism. Cambridge: Harvard univ press.                                                              
    2. Vidler, A. (1992) Architectural Uncanny. Essay on the Modern Unhomley Cambridge: The Mit. Press

     

    المواقع الالکترونیة:

    1. http://chancebee.net/2017/08/23/mafhom-fan-mo3aser/?lang=ar
    2. https://www.altibbi.com/%
    3. https://www.trendhunter/2018/12/10.com/trends/mercedes-benz-brake-assist-plu
    4. http // www.foorire.adv./2018/11/10.com    
    5. https:// www.yalook.com /2018/12/10  
    6. https:// www.sundafed.adv/2018/11/15.com              
    7. https:// www.jbl.adv/2018/11/15.com                              
    8. https:// www. kasetsart karate.adv/2018/11/15.com                                           
    9. https:// www. sao braz.adv/2018/12/10.com