The role of inserted printed advertising design and production in the daily newspaper to improve the quality of advertising message concept

Document Type : Original Article

Authors

1 Faculty of Applied Arts - Damietta University - Department of Advertising

2 Printing, Publishing and Packaging Department Faculty of Applied Arts- Helwan University

3 Department of Advertising Faculty of Applied Arts - Damietta University

Abstract

This research aims to provide a systematic scientific picture of the design and production of printed advertising integrated in the daily newspaper where advertising is different in our time is a necessity of life indispensable, as the main process in communication between the advertiser and the recipient, one of the most important marketing and promotional activities of products And services where it contributes to strengthen the personality of the service or product and affirms it in the minds of the masses and affects their purchasing power, and therefore deserves the design and production of printed advertising integrated in the newspaper to pay due attention and attention in terms of keeping pace with development, innovation and trade The hand which would attract the attention of the forum is always to follow the announcement and keep it.
The integrated advertising in the newspaper is one of the important advertising areas that must be addressed by study and research, where it is not rarely shed light where it allows the advertisement integrated newspaper newspaper advertisers to address their products by explaining and analyzing and clarify its advantages and influence the target audience in order to benefit the advertiser may not be available in the ad problem The printed advertising in the newspaper is an important part of the policy of advertising campaigns planning, as it is an important communication medium between the advertiser and the forum. Targeted to convey the advertising message in order to change and enhance the views of recipients.
The printed advertising integrated in the newspaper is of great importance to both the recipient and the advertiser and the press institutions.
The printed advertising integrated in the newspaper is considered one of the most important advertising media because of its wide spread and regular attachment and distribution with newspapers

Keywords

Main Subjects


  1. المراجع:

    الکتب العلمیة:

    1. المصرى، أحمد محمد. الإعلان. الإسکندریة: مؤسسة شباب الجامعة ،1992 م

    1. alm9ry، ahmd mhmd. al eelan. al eskndryto: messto 4bab algameto ،1992 m

    2.العلاق ، بشیر عباس. رباعیة، على محمد . الترویج والاعلان (أسس النظریات، تطبیقات) مدخل مکتامل. الأردن: دار البارودى العلمیة للنشر والتوزیع ،1998م

    2. alela8، b4yr ebas. rba3yto, ela mhmd. altrwoygwalaelan ( ass alnzryat , t6by8at ) mdkhl mktaml. alardn: dar albarwody alelmyto lln4rwaltwozy3 ،1998m-

    . 3.       خیرالدین، حسن محمد. الاعلان. القاهرة: مکتبة عین شمس ،1996م

    3. khyraldyn ، hsn mhmd. alaelan. al8ahrto: mktbto eyn 4ms ،1996m

    4.المساعد ، زکى خلیل. التسویق فى المفهوم الشامل. الأردن: دار زهران ،1997م

    4. almsaed ، zky khlyl. altswoy8 fy almfhwom al4aml. alardn: dar zhran ،1997m

    5.العالم ، صفوت محمد. الإعلان الصحفى. القاهرة: مرکز جامعة القاهرة للتعلیم المفتوح ،1999م

    5. alealm ، 9fwot mhmd .al eelan al97fy. al8ahrto: mrkz gameto al8ahrto lltelym almftwoh ،1999m

    .6العالم ، صفوت محمد. عملیة الإتصال الإعلانى. القاهرة: مکتبة النهضة المصریة، 2004 م

    6. alealm ، 9fwot m7md. 3mlyto al et9al al e3lany. al8ahrto: mktbto alnh'9to alm9ryto ، 2004 m

    .7أبو قحف ،عبد السلام. محاضرات فى هندسة الاعلان. الأسکندریة: الدار الجامعیة، 1996م

    7. abwo 8hf، ebd alslam . mhaghrat fyhondsto alaelan. alaskndryto: aldar algameyto، 1996m

    .8عقیلى ،عمر وصفى واخرون. مبادىء التسویق " مدخل متکامل ".عمان: دار زهران للنشر وللتوزیع ، 1999م

    8. 38yly، emrw9fywakhrwon. mbady2 altswoy8 " mdkhl mtkaml “. eman: dar zhran lln4rwlltwozye ، 1999m

    .9أبو زید ، فاروق. مدخل إلى علم الصحافة. القاهرة: عالم الکتب ، 1998م

    9. abwo zyd ، farwo8. mdkhl ely elm alhafto .al8ahrto : ealm alktb ، 1998m

    .10الصحن ، محمد فرید . الإعلان. الأسکندریة: الدار الجامعیة للطباعة والنشر، 1997م

    10.       alghhn ، mhmd fryd . al eelan . alaskndryto: aldar algameyto ll6baetowaln4r ، 1997m

    .11العادلى ، مرزوق عبد الحکم .الإعلانات الصحفیة- دراسة فى الإستخدامات والاشباعات. القاهرة: دارالفجر للنشر والتوزیع ،2004م.

    11.       aleadly ، mrzwo8 ebd alhkm .al eelanat alhfyto- drasto fy al est5damatwala4baeat. al8ahrto: daralfgr lln4rwaltwozy3 ،2004m.

    .12الحدیدى ،منى سعید ، وأخر. الاعلان : أسسه – وسائله –فنونه. القاهرة: الدار المصریة اللبنانیة ، 2005 م

    12.       alhdydy ،mny seyd ،wakhr. alaelan : assh –wsa2lh –fnwonh. al8ahrto: aldar alm9ryto allbnanyto ، 2005 m

    .13سعید  ، هناء عبدالحلیم .الإعلان.القاهرة: دار النهضة العربیة،1995 م                                       

    13.       seyd  ،hona2 ebdalhlym .al eelan.al8ahrto: dar alnhghto alerbyto،1995 m

    14. سلیمان، مروة إبراهیم " دمج تقنیة الواقع المعزز مع الصحف المطبوعة کقیمة مضافة لتحسین فاعلیة الاتصال" مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانیة العدد 9

    14. slyman, marwat 'iibrahym " damj tqnyt alwaqie almueazaz mae alsuhuf almatbueat kqymt mudafat litahsyn faelyt alaitsal" majalat aleamarat walfunun waleulum al'iinsaniat aleadad 9

    15. عبد المقصود، محمد جمال " أثر استخدام المعاییر التصمیمیة للإعلان المطبوع فى تحقیق القیم الجمالیة والتعبیریة" مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانیة العدد 12 الجزء 2

    15. eabd almaqsud, muhamad jamal " 'athar aistikhdam almeayyr altsmymyt lil'iielan almatbue fa tahqyq alqym aljumalyt waltebyry" majalat aleamarat walfunun waleulum al'iinsaniat aleadad 12 aljuz' 2

      الرسائل العلمیة :-

    .14مروة ابراهیم سلیمان محمد : تطور تقنیة طباعة الصحف الیومیة ودورها فى تدعیم موقف الإعلان التجارى أمام منافسة وسائل الإعلان الإلکترونیة – رسالة ماجستیر- غیر منشورة –کلیة الفنون التطبیقیة – جامعة حلوان – 2003م.           

    14.       mrwoto abrahym slyman mhmd : t6wor t8nyto 6baeto al97f alywomytowdworha fy tdeym mwo8f al eelan altgary amam mnafstowsa2l al eelan al elktrwonyto – rsalto magstyr- '3yr mn4worto –klyto alfnwon alt6byyto – gameto hlwoan – 2003m.

    .15میسون محمد قطب عبد العال : رؤیة مستقبلیة للوظیفة الإتصالیة الإرجونومیة لتصمیم إعلانات البرید المباشر – رسالة دکتوراه – غیر منشورة – کلیة الفنون التطبیقیة – جامعة حلوان – 2003م.

    15.       myswon mhmd 86b ebd aleal : r2yto mst8blyto llwozyfto al et9alyto al ergwonwomyto lt9mym  ehlanat albryd almba4r – rsalto dktworah – 'hyr mn4worto – klyto alfnwon alt6by8yto – gameto hlwoan – 2003m.

     

    ثانیًا: مراجع ومصادر باللغة الأجنبیة

    1. Combining the versatility and short-run economics of digital printing with the qualities and productivity of offset printing. (15 March 2015), available at: https://revipackonline.files.wordpress.com/2012/11/nanography-white-paper-uk.pdf.
    2. Willam Wells & John Burnett & Sandra Morjarty.Advertising Principles & Practice-Asimon & Schuster Company.United States Of America،1995