Visual Experience and Its Role to Achieve the Perception in the Interactive Press Advertisement

Document Type : Original Article

Authors

1 Higher Institute of Applied Arts, 6th of October

2 Faculty of Apllied Arts- Advertising Dept- Helwan Uni

3 Advertising dept., Faculty of Applied Arts, Helwan Un., Giza, Egypt

Abstract

The visual experience of the recipient affects his perception of the interactive press advertisement. When an advertiser places a set of familiar and existing elements within the recipient's visual memory, this makes the advertisement easier, but when the advertiser creates a set of strange and unfamiliar elements, misunderstanding and Realization of the advertising message may occur, so the interactive and advertisement-based designer of the advertisement must share the visual experience.
And interactive press advertising is characterized by its ability to attract the recipient's attention to the content of the advertising message and understand it more successfully, and the interactive methods used in the interactive press advertising vary between playing style such as maze and puzzle game, scratching style, individual style and folding, stereo page style, the method of removing part of the advertisement, and interaction Digital by (QR Code َ Quick Response Code) It is a type of barcode or barcode (two-dimensional code) matrix and this system is spread because of the fast readability and high storage percentage, and the code consists of black units arranged in a square on a white background, and p D there is a press statement by the QR Code is open mobile phone camera work Scan the code to see a moving advertising or open your site
The recipient of the interactive press advertisement feels that he is playing and enjoying and that gives him a feeling of happiness, as he is not obliged to do a certain thing, sometimes the recipient is required to cut a part of the advertisement and follow the steps until a chair is installed, for example, in the case of announcing Ikea (a furniture store) And his idea depends on that every person installs the furniture himself at home) when the advertisement is designed interactively that helps to communicate the idea of the store more successfully

Keywords

Main Subjects


  1. المراجع:

    1. محمد، إلهام رشدی – دراسة الأسالیب الإبداعیة لتصمیم الإعلان التفاعلی اللإلکترونی – رسالة ماجستیر – کلیة الفنون التطبیقیة – جامعة حلوان - مصر 2018

    Mohammed, Elham Roshdy. draset el asaleb elebdaea ltsmim elealan eltfaoly electrony. risalat majster, kuliyat elfunun altatbiqiat, jamieat hilwan 2017.

    1. عطیة، مروة عادل - احتمالیات التفکیر بین الفوتوغرافیا المفاهیمیة واستراتیجیات الإتصال البصری الإعلانی – رسالة دکتوراة – کلیة الفنون التطبیقیة – جامعة حلوان- مصر 2016.

    Atiia, marwa adel. ehtmaliat eltafker ben elfotografia elmfahemia we estrategiat eletsal elbasry elealany, risalat doctorah, kuliyat elfunun altatbiqiat, jamieat hilwan 2016.

    1. عامر، وسام محب محمد -الاعلان التفاعلی فی مجلات الأطفال ودوره فی تنمیة القدرات الإبداعیة لطفل المرحلة الإبتدائیة – رسالة ماجستیر کلیة الفنون التطبیقیة –جامعة حلوان مصر 2013

    Amer, wessam moheb Mohamed. elealan eltafoly fe magalt elatfal we doro fe tnmet elqodrat elebdaea ltfel elmarhla elebtdtaya, risalat majster, kuliyat elfunun altatbiqiat, jamieat hilwan 2013

    1. محمد، محمد یحی – تصمیم محتوی الإنشطة البصریة للأطفال فی ضوء النظریات المنظمة لعملیة الإدراک وقیاس أثره – رسالة دکتوراة – کلیة التربیة الفنیة – جامعة حلوان –  مصر – 2008

    Mohamed, Mohamed yahya. tasmim mohtwa elenshta elbasrya llatfal fe doa elnazryat elmonzma lamlyet eledrak we qyas athro, risalat doctorah, kuliyat eltarbya elnweya, jamieat hilwan 2008

    1. أدیب ، سهی محمد  – العلاقة بین الهویة المؤسسیة (البراند ) وسلوک المستهلک السعودی فی الإعلان کنشاط إتصالی تسویقی – رسالة ماجستیر – کلیة الفنون التطبیقیة – جامعة حلوان  - مصر 2012

    Adib , soha Mohamed . elalaqa ben elhawya elmoassya (elbrand) we slok elmosthalk elsoady fe elealan k nshat etsaly tasweqy ,   risalat majster , kuliyat elfunun altatbiqiat , jamieat hilwan 2012

    1. الحسینی، حسین عبدالحکیم – توظیف الأسالیب التفاعلیة فی تصمیم الأغلفة – رسالة ماجستیر – کلیة الفنون التطبیقیة – جامعة حلوان -  مصر2015 .

    Elhossiny , hussien abd elhakim . tawzef elasaleb eltafoleaya fe tasmim elaglfa , risalat majster , kuliyat elfunun altatbiqiat , jamieat hilwan 2015

    1. حسن ، إیمان حسن – أثر استخادم الرسومات التعلیمیة البارزة و الخبرة البصریة السابقة فی تنمیة مهارة الرسم والقدرة علی التخیل لدی تلامیذ المکفوفین فی مرحلة التعلیم الإبتدائی – تکنولوجیا التربیة – کلیة التربیة – جامعة حلوان - مصر 2012 .

    Hassan, eman Hassan. ather estgdam elrsomat eltalemya elbasrya elsabqa fe tnmyet mahret elrasm we elqodra ala eltakyel lada tlamez elmkfofen fe marhlet eltalem elebtday , tknolojya eltarbya , kuliyat eltarbya , jamieat hilwan 2012

    1. حمید، حذام خلیل – أثر التعبیر الذاتی و الخبرة البصریة فی تنمیة الإدراک الحسی لدی أطفال الریاض فی محافظة دیالی – العراق - العدد الحادی و الثلاثون – مجلة الفتح 2007 .

    Hamid, hezam kalil . ather eltaber elzaty we elkebra elbasrya fe tnmet eledrak elhesy lada atfal elryad fe mohafzet dyaly , eleraq , Al add elhady we elathlathon , magalet elfath 2007 .

    1. السعید ، سمر هانی – الإبداع فی توظیف الشخصیة الإنسانیة لتصمیم العروض الإعلانیة التفاعلیة – المؤتمر الدولی  الرابع لکلیة الفنون التطبیقیة – مجلة التصمیم الدولیة – فبرایر – مصر 2016 .

    Alsaed , samer hany , elebda’ fe tawzef elshaksya Al insania ltsmim elarod elea’lanyea eltafoalyea , elmoatmer eldawly elrabea l kuliyat elfnon altatbiqiat , magalet eltasmim eldawlyea , feb 2016

    10. علی ، عبدالله حزام – الذاکرة البصریة لدی الأطفال ذوی اضطراب التوحد – الثقافة و التنمیة –  مصر - أکتوبر 2016 .

    Aly , abdellah hezam . elzakra elbasrya lada elatfal zwe edtrab eltawhed , elthqafa we eltanmea , oct 2016 .

    11. محمد ، کاید عمرو – دور الخبرة البصریة المباشرة من خلال النماذج المرسومة فی تطویر الأداء الفنی لأطفال السابعة – الجامعة الأردنیة – الأردن  2001 .

    Mohamed, kayed amr . dor elkebra elbasrya elmobashra mn klal elnmazeg elmarsoma fe tatwer eladaa elfany l atfal elsabaa , el jamieat elordnyea , elorden 2001

    1. 12.   بن تقی، علی  ، بن خمیس، حسن – استراتیجیة التعلم باللعب -  المدیریة العامة لتنمیة الموارد البشریة – وزارة التربیة والتعلیم – سلطنة عمان 2008   .

    bn toqy,   Aly . bn kamis , Hassan . estratejiet eltaolm be elab , elmoderyea elama l tnmet elmward elbashryea , wezaret eltarbya we eltaalem , saltnet oman 2008

    13. سید، السید علی  – بدر، فائقة محمد  – الإدراک الحسی البصری والسمعی – مکتبة النهضة المصریة – مصر 2001 .

    Sayed, Alsayed Aly . bader, faaqa Mohamed . eledrak elhesy elbasry we elsamaey , maktbet elnahda elmasryea 2001

     

     

     

    14. القربة، رانیا عصمت محمد السید - دور الفن فی تعدیل السلوک عند الأطفال من خلال الرسوم التوضیحیة التفاعلیة –مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانیة -  العدد الثانی عشر – الجزء الثانی –2018 ص 178

    Elqorba, rania essamt mohamed elsaid. dor elfan fe ta’del elslok and elatfal mn klal elrsom eltawdehya eltafolyea. magalet Al Emara we elfnon we Al Elom Al insania Al adad elthany asher (2018) p 178

    1.   https://study.com/academy/lesson/interactive-advertising-definition-examples-types.html  
    2. https://marketbusinessnews.com/financial-glossary/interactive-advertising 
    3. https://www.pinterest.com/pin/173318285631283738/?lp=true
    4. https://www.behance.net/gallery/7016497/MrChips-100-Natural
    5. https://www.adsoftheworld.com/media/print/seat_qr_code_0
    6. https://eg.oriflame.com/en/products/product?code=32671
    7. https://www.adsoftheworld.com/media/direct/dubai_cares_education_makes_the_difference
    8. https://www.structuralgraphics.com/work/mini-perf-and-build
    9. https://www.thebigad.com/2017/05/22/demonstrating-distance-vw-parking-assist/
    10. https://www.pinterest.com/pin/72761350205193756/?lp=true
    11. https://www.behance.net/gallery/8737351/Interactive-Print-Ads-(Innovations)
    12. https://www.adsoftheworld.com/media/print/ok_supermarket_maze_1
    13. https://www.coroflot.com/nishantkaku/Innovations-in-Print-Ads   
    14. https://www.adsoftheworld.com/media/direct/dubai_cares_education_makes_the_difference
    15. https://www.behance.net/gallery/8737351/Interactive-Print-Ads-(Innovations)
    16. https://www.adsoftheworld.com/media/print/seat_qr_code_0