Interactivity through internet as a tool in apparel consumers studying

Document Type : Original Article

Authors

1 Apparel Department,Faculty of Applied Arts, Helwan University,Giza,Egypt

2 Apparel Design and Management Department , Faculty of Applied Arts, Helwan University

3 Demonstrator, Department of Readymade Garments - Higher Institute of Applied Arts - Fifth Settlement.

Abstract

The clothing industry in Egypt has many advantages that enable it to access the global markets, but there are economic and technical factors that have led to damage this industry, the most important factor is the lack of interest in marketing research, which helps in weakening the competitiveness in the markets locally and globally. In addition to the dependence of the fashion industry depends on the constant changing of consumer needs and preferences. Therefore, it is a vital activity to study the consumer now, because of the intensity of competition and the widening of the available alternatives to the consumer on one hand, and the change and diversity of his needs and desires on the other hand. Which has led the productive policies of enterprises to be shifted from the production concept to the marketing concept, which mean to produce what can be sold, not to sell what can be produced.
In addition to the emergence of the internet and the development of its technologies have led to its use in the establishment's marketing activities. Also the presence of the facility's website is no longer sufficient now, but rather it has to have interactive methods that go beyond the offered products. Because interactive methods are now working on changing the marketing communications from one-way to two-way through the interaction between the facility and the consumer. Accordingly, an exploratory study was carried out on the websites in the field of apparel to learn about Interactive content on those sites. And one of its results was the interest of international brands in interacting with their consumers, addressing them personally, emphasizing the importance of interaction, and creating a virtual community through electronic presence, whether it is a website or a Facebook page or any other interactive methods. Then after this exploratory study, the following practical steps were implemented:
- Designing an interactive technology in the field of apparel.
- An electronic field study on a website of one of the brands in the field of apparel.

Keywords

Main Subjects


  1. 5) المراجع

    1. دعاء عبد الفتاح عبد الحلیم: دور الأسالیب التفاعلیة فی تصمیم وانتاج الرسائل الاعلانیة، رسالة ماجستیر قسم الاعلان، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2013

    1.Duea' abd alfattah eabd alhalym: dawr al'asalib altafaeuliat fi tasmim wa'iintaj alrasayil al'iielaniat , risalat majstyr qism al'iielanat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2013.

    1.            غادة عبد السلام برکات: العوامل المؤثرة على تسویق الملابس الجاهزة، دکتوراه قسم الملابس الجاهزة، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2002

    .                                                           2Ghada abd Elsalam Barakat: aleawamil almuatharat ealaa taswiq almalabis aljahizat , dukturah qism almalabis aljahizat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2002.                   

    1. علا السید الطوخی: الأزیاء الشعبیة المصریة کمدخل لابتکار ملابس معاصرة، رسالة ماجستیر قسم الملابس الجاهزة، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2016.

                                                    3Ola Alsyd Altwkhy: al'azya' alshaebiat almisriat kamudkhal liaibtikar malabis mueasirat , risalat majstyr qism almalabis aljahizat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2016.

    1. أیمن على عمر: سلوک المستهلک، الدار الجامعیة الاسکندریة، 2006.

      4. 'Ayman Alay Omr: suluk almustahlik , aldaar aljamieiat al'iiskandariat , 2006.

    1.  ابراهیم على عزمی عبد الرحیم: تصمیم المواقع الالکترونیة التفاعلیة ثلاثیة الابعاد، ماجستیر قسم اعلان، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2011.

    5. 'Ibrahim Alay Azmi Abd Elrhym: tasmim almawaqie al'iiliktruniat altafaeuliat thulathiat alaibead , majstyr qism 'iielan , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2011.

    1.  وسام محسب محمد عامر: الاعلان التفاعلی فی مجالات الاطفال ودوره فی تنمیة القدرات الابداعیة لطفل المرحلة الابتدائیة، رسالة ماجستیر قسم الاعلان، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2013

    6.Wesam Muhseb Muhamad Amer: al'iielan ean rudud alfiel fi majal tatwir qudrat alaibdaeiat litifl almarhalat alaibtidayiyat , risalat majstyr qism al'iielanat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2013.

     

     

    1.  رشا أحمد حنفی: الاستخدام الفعال للعرض المرئی للأزیاء فی تسویق. العلامات التجاریة المحلیة والعالمیة، رسالة ماجستیر فنون تطبیقیة، قسم الملابس الجاهزة، جامعة حلوان، 2014.

    7.Rsha 'Ahmad Hnfy: alaistikhdam alfaeeal lileard almaryiyi lil'azya' fi tswiq. alealamat altijariat almahaliyat walealamiat , risalat majstir funun tatbiqiat , qism almalabis aljahizat , jamieat hilwan , 2014.

    1. منى محمد سید نصر: وضع معاییر لتفعیل العلاقة بین المودیل واعداد النماذج باستخدام برنامج تعلیمی، دکتوراه قسم الملابس الجاهزة، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2010

      8. Mona Muhamad Syd Nasr: wade maeayir litafeil alealaqat bayn alnamadhij wa'iiedad alnamadhij biastikhdam barnamaj taelimiin , dukturah fi qism almalabis aljahizat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2010.

    1. أمانی ابراهیم حسین: الاتجاه المستقبلی کمصدر للالهام فی تصمیم الازیاء، ماجستیر قسم الملابس الجاهزة، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2013.

       9. 'Amani 'Ibrahim Hesan: alaitijah almustaqbalii kamusadar lilalham fi tasmim al'azya' , majstyr qism almalabis aljahizat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2013.

    10. خالد محمود عبده الشیخ: وضع منظومة للتصمیم وتطویر المنتجات فی صناعة الملابس الجاهزة، دکتوراه قسم الملابس الجاهزة، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان، 2010.

    10. Khalid Mahmud Abdu ashik: wade nizam liltasmim watatwir almuntajat fi sinaeat almalabis aljahizat , dukturah qism almalabis aljahizat , kuliyat alfunun altatbiqiat , jamieat hilwan , 2010.

    1. AMRUTA VIJAY PA WAR: The effectiveness of online marketing on integratred marketing communication, master thesis' university of D.Y. Patil Mumbai, 2014
    2. Nicoletta occhiocupo , Mareika Friess: Exploring what motivates consumers to co-create value in fashion virtual communities , oxford retail future conference , 2013
    3. Larry Percy : Strategic Integrated Marketing communications , 2008
    4. www.fashiontrendguide.com
    5. www.ubm.com -
    6. www.intemet livestats.com

    17. محمد محمود شحاته، ایناس محمود محمد، الهام رشدی شطا الاسالیب التفاعلیة اللا إلکترونیة ودورها فتصمیم الإعلان التفاعلی مجلة العمارة والفنون العدد الحادی عشر الجزء الثانی.

    17. Non-electronic interactive methods and their role in the interactive

    advertising design

    18. تامر عبد اللطیف، لینا عاطف، دعاء عبد الفتاح ممیزات الإعلان الرقمی التفاعلی من خلال الوسائط الجدیدة مجلة العمارة والفنون العدد العاشر.

    The advantages of the interactive digital advantages through new media.18